15I14

Det blåste bra när Egon drog förbi, för ett par dagar sedan. Regnet blåste vertikalt. Från väst mot öst. Fint, fint, blött blött regn. Jag höll mig inne. Sen har det det där regnandet hållt i sig. Har ändå tagit mig ut på middagspromenader med barnvagnen. Idag regn, snö och hagel när det var dags att gå ut. Fick bli till att sova middag inne, det finns gränser. Blev dock en promenad efter tuppluren. Blöta marker häromkring i skogen.
 
Det nya badrummet går mer och mer mot att bli klart. Förhoppningen var att allt skulle vara klart i januari. Får se om det blir så, senast mitten på februari åtminstone. Då är det ju nästan dags att ta tag i utomhusprojekten. En liten välförtjänt paus emellan bara. 
 
Annars ganska lugna dagar. Tar vara på kvalitetstiden (när fru jobbar och dotter sover). Tömmer diskmaskin, städar, bloggar, läser bok. Än så länge trivs jag ganska bra. Och vi går ju mot ljusare tider. Det märks.
 
Julen är utstsädad till 95%. Stakarna borta, det mesta pyntet borta. Tomten på trappen har åkt hem igen. Men granen står kvar och lyser, åker nog i helgen. Övrig ytterbelysning förknippad med jul är också kvar, men kontakten utdragen. Hopppas på torrare väder snart.
 
En märklig syn efter stormen. Ett träd som gått av men istället för att lägga sig har det ställt sig på vägen bredvid, lutandes mot ett annat träd. Kan bara föreställa mig braket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0