15I20

Vakande tidigt imorse. Mycket tidigt, 04.00. Eller mer exakt stod de röda siffrorna på ugnen på 03.59. Dags att göra välling. Sen omöjligt att somna om. Klockan blev 04.22, 04.50 och även 05-något när frun steg upp. Vaken under hela den tiden. Hade jagjobbat hade jag kört till jobb redan när jag kollade på klockan vid halv fem.
 
Märkigt vilka minnen som tränger sig på vi den tiden. Minnen om de vilda åren, som inte var så vilda, men som var mellan 17 och 20 ungefär. Personer man träffade på då, saker man gjorde eller inte gjorde. Sen minnen ännu längre tillbaka. Från barndomen, hur jag och min tvillingsyster gungar och ska flytta gungan över ängen. Sen drar vi tillbaka den igen och gör samma sak. Sjunger. Sjunger också på väg till skolan. Nog har hon betytt mycket för mig.
 
Sen somnade jag iaf igen, när det bara var jag och dotter kvar i sängen. För mågon timme åtminstone. Klockan åtta var så dags att gå upp och byta bajsblöja. Klagar inte, börjar nästan bli ljust vid den tiden nu.
 
Snön faller, mycket fint. Både idag och igår, temperaturen runt nollan.Lyser upp nu när julbelysningen tagits ner.
 
Igår städades garaget. Det har mer eller mindre varit kaos där, omöjligt att få in en bil. Fortfarande svårt, men med lite ansträngning så går det att få till det. Ska bara få till lite mer ordning och reda. Ett garage är mycket, mycket bra, men där ska inte vara massa skräp. Har en tendens att bli för mycket så här.

Var nere i Lund ikväll på utbildning med jobbet. Körde hem vid åtta, hemma innan nio. Sista biten hem, i skogen, bedårande vackert. Varenda björk, bok, gran vit av snö. Varenda gren inklädd i detta vita puder. Mycket fint som sagt, trots allt.
 
 
Återigen en bild tagen av tvillingsyrran.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0