15I17

Första hela pappaveckan i denna period kan nu summeras, i förra veckan var ju tisdagen röd. Tycker det har gått bra. Var lite rädd innan jag gick hem att jag skulle gå och tänka mer på jobb, men så har faktiskt inte varit fallet. Kanske delvis för att jag hann avsluta mina projekt ganska bra och det har inte trillat in så många frågor på mailen.
 
Mitt enda löfte till mig själv inför föräldraledigheten var att verkligen försöka njuta av och ta vara på denna tid. Att ta vara på tiden och leva i nuet, något jag kanske inte alltid är så bra på när man kommit in i snurran jobba, äta, sova.Tror även att detta lilla försök att njuta av dagen, vilket jag fortfarande kan bli bättre på, också har ökat på min skrivlust här på bloggen. 
 
Jag följer Ulf Lundells blogg, ni hittar den här: Ulf Lundell blogg. Han har ju öppnat en mail för låtönskemål inför årets turné/er. Tydligen mer än 1000 mail om önskemål, och 1:a av dessa är, enligt gårdagens inlägg, Isabella. Jag kan förstå det, även om jag inte vet hur stor sannolikheten är att den spelas. På konsterten på KB i somras var det någon som skrek ut och önskade denna låt, då skrattade han mest och sa typ att det får finnas gränser oh var sak har sin tid. Fast på ett mycket mer Lundellskt sätt.
 
Hur som helst, låten är en hyllningssång till Isabella som han var tillsammans med på 90-talet någon gång om jag minns rätt (Då visste jag inte vem Lundell var, även om jag hörde hans skivor spelas hemma hos min bästa kompis). Låten kom ut 93, den har alltså några år på nacken. Ändå tror jag mig veta att varje ny person som upptäcker Lundell idag, och som upptäcker denna låt, känner väldigt starkt för den. Jag gör det. Som man kan jag känna igen delar av det han sjunger om, och som kvinna kanske man önskar att man var Isabella? Vad vet jag? Men att det är en stark text det vet jag, och den innehåller även en av mina favortirader: 
Dom säjer att det finns en
regnbåge i smärtan 
utan tårar fann den inte där 
 
Igår var vi i Lund för att få bilen servad. En snabbesök på jobbet. En promenad genom stan och genom stadsparken. 9 plusgrader, fågelkvitter och vår i luften. För min del får den gärna komma redan nu. Snart februari, då kan man verkligen känna hoppet växa dag för dag.
 
10 minuter, Isabella, live, -93. Njut.
 

Kommentarer
Postat av: Diane

Kul att du har kommit igång med din blogg igen!
Kram Diane

2015-01-20 @ 10:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0