15VII09

Ett högtryck med mer än 30 graders värme lade sig över landet den gångna helgen. Sådana kvällar som då har vi inte många av i Sverige på ett år. Kanske var det denna sommaren. Idag mest höstlikt och regnigt, men nog hoppas vi på mer sol oh värme. Även om det räcker att det ligger strax under 30 sträcket.
 
Sista jobb-dagen imorgon innan semester. Fullt upp ända in i det sista, och likadant lär det bli när man går på "höstterminen". Men det har varit roligt att få komma in och göra dessa veckornas jobb efter min långa föräldraledighet. Ursprungstanken var ju att inte börja jobba förrän i augusti.
 
Har dragit på mig förkylning och hosta. Säkert ac:n i bilen som orsakat detta. Får se om det går att lindra med en liten whiskey ikväll. Hostan är värst just nu, så det finns väl hopp om lite lindring. 
 
Rosorna börjar slå ut här hemma. Annars har vi fantastiska sommarvägar nu, och har haft ett tag. Grödor på åkrarna, nyslaget hö, blommor av alla de slag lite här och var, nog är Skåne fint vid det här laget. 
 
Ikväll är det Ernst. Vad tycker jag egentligen om honom. Till att börja med tycker jag det är roligt att han har ett lite mer "normalt" hus att jobba med denna gången. Men vissa saker med honom blir bara för mycket. Med vissa personer kan media eller fan-club skapa en bild av en person. Men i detta fallet tycker jag han själv försöker överdriva vissa delar av bilden av honom, och det stör mig oerhört. Men, nog lyckas han få till många projekt som man aldrig trodde skulle kunna bli något. Återstår att de vad det blir ikväll.
 
Ännu inget dopp i det salta havet, lär nog inte bli heller. Hur ska det hinna bli varmt? Känner att det är för mycket som är sommar som inte hunnits med ännu, kanske för att semestern inte börjat? Vi får se, och vi får se vad det blir av bloggen. Jag funderar fortfarande.
 
Hoppas ni semesterfirare njuter av er ledighet, och kanske trotsar det kalla vattnet. Kanske äter ni räkor på en brygga i solnedgången eller grillar egenfångad fisk på en klippa. Eller bara njuter i hängmattan med en bok, men fåtöljen inne hade nog varit att föredra idag. Men det kan ju vara semester det också. Imorgon börjar min. Vi hörs!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0