15VI03

Dagarna rullar på alldeles för fort, redan juni nu. Tänk att det bara är någon vecka kvar till midsommar. Solen och värmen har till stora delar lyst med sin frånvaro men idag verkar det åtminstone finnas hopp.
 
I söndags firade vi mors dag hemma på föräldrarnas altan. Svärmor firade vi i lördags då vi ändå var på andra sidan gränsen till till småland. Passade då också på att inhandla nya skor till dottern så de gamla började bli för små och var slitna.
 
Storlek 23 i de nya skorna. När blev hon så stor? Vart har min hemma-tid tagit vägen? Insåg att det snart är dags att börja jobba igen. Jag har tur och trivs bra med mitt jobb, ändå är det en liten klump i magen. Denna tiden kommer inte igen, så jag är oerhört glad att jag trots allt varit hemma så länge. När jag gick hem i vintras hade hon precis börjar gå, nu springer och klättrar hon så mycket hon kan.
 
I måndags  var vi på träffpunkten. Mycket barn och mycket lek. Tyvärr så var dotterns jacka och mössa borta när vi skulle gå hem. Stulen eller har den bara åkt med någon av misstag? Vi hoppas på det senare och att det ska komma tillrätta, men ännu har ingen hört av sig. Tråkigt när en sådan händelse ska förstöra en annars trevlig förmiddag. Annars i andaktsrummet så sjöng vi pippis sommarvisa. Är det så den heter? (Och nu så vill jag sjunga att sommaren är skön....) Så himla fin den är och vilka minnen man har av skolavslutning och kyrka när man sjunger den. 
 
Har på senare tid läst lite andra bloggar, såna jag inte läst innan. De som ligger högt på topplistor. Slutsats: Det är främst kvinnor. Det skrivs flera inlägg per dag. Och de är betydligt mer personliga än vad jag är. 
 
Men det här med hur privat/personlig man vill vara är något jag funderat ganska mycket på. Ibland har jag funderat över att "öppna upp" mer här, främst då jag har så få läsare. Men internet är internet, och där är det svårt att stänga dörren när den väl satts på glänt. Sen har jag funderat på att skapa en annan blogg under pseudonym. Men det skulle vara en helt annan grej.

Annars har herr Lundell tagit upp sitt bloggande igen efter en liten paus. Ni kan ju alltid kika in där om bi tycke det ekar tomt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0