15III17

Tiden rusar på och jag försöker ta vara på min tid hemma. Januari var kanske inte den roligaste månaden, ej heller på något sätt tråkigt. Men det märks sån skillnad nu när man kan vara ute utan tjocka overallen. Snart tre månader gjorda. I eftermiddags var vi ute och promenerade på grusvägen, gatan bredvid oss skulle också utforskar tyckte dottern. Där träffade vi Anton och hans mamma som vi bytte några ord med. Aldrig träffat dem innan men att ha barn blir väl lite som att ha hund. Man har en gemensam nämnare och byter några ord, kanske särskilt när ma nästan är grannar.
 
Igår körde jag hem till mina föräldrar, där även min tvillingsyrra var, och gick sen och matade ankorna och syster fotograferade. En mysig dag då det även bjöds på grillat innan vi körde hem. Här hemma har grillen ännu inte letat sig ut ur garaget, men snart får det väl vara dags.
 
Helgen som gick bara rusade iväg och förhoppningsvis kan jag istället färdigställa i badrum/hall helgen som kommer. I detta vädret vill man kunna vara "ledig" från innejobb och istället fixa utomhus. Nu utlovas visserligen lite lågtryck till helgen, men det är ju bara ytterliggare en anledning att försöka få det klart här inne.
 
Övrigt. Vad är mer vår än vitsippor? Visst är solen vår, termometer som närmar sig 10 plusgrader är vår, blåsippor är vår, fågelkvitter är vår. Mycket är vår, men för mig är vitsippor mest vår av allt. Och nu börjar de blomma här i lövhögen. Jag jublar lite inombords.
 
 

Kommentarer
Postat av: Diane

Visst är det ljuvligt med vitsippor! Vet en som skall plocka i nästa vecka.....din blogg är också fantastiskt bra och kul.

2015-03-18 @ 22:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0