15V04

Så blev det maj året 2015 också. En härlig månad, och det inte enbart för att jag fyller år då. Naturen är kanske som finast denna månad. Ljusa gröna nya löv, blommande magnolior, gula rapsfält. I helgen umgicks vi med S och tog foto på dottern i tulpanfält. Även med mycket fint. Ungefär 400 000 lökar av diverse blommor planterade kommunen ner i höstas i allmäna marker. Mycket fint har det blommat, och blommar, denna vår.
 
Idag tog jag bilen ner till Lund för del två i företagshälsokontrollen. Blev klassad som utomordentligt frisk. Sen skulle jag också kunna önska att jag hade lite lättare att lägga på mig lite, med betoning på lite, men det har jag försökt länge utan större framgång. Har också kommit av mig på min utochspringrutin. Så får väl ta tag i det igen.
 
Tog svängen in om jobbet också för att diskutera sommaren, och det blir 2-3 veckors jobb innan semester. Eftersom jag kommer gå hemma längre än vad som var tänkt så hoppar jag in och jobbar någon vecka innan industrisemester. Och så hoppas vi det blir det bästa för  samtliga inblandade.
 
Lämnade dottern hos sin farmor och farfar under tiden jag var iväg. Det fungerar så himla bra att låta henne få vara med både far- och morföräldrar, och det är vi väldigt tacksamma för. Hann med ett besök på träffpunkten under förmiddagen också. Lite mer barn och vuxna där idag, sämre väder ute, men ändå lagom. Har träffat två andra pappor där, även om jag inte känner att jag har så mycket gemensamt med någon av dem. Synd, för ibland hade det varit roligt att känna någon pappa som gick hemma som man kunde umgås med. Inte för att det går någon nöd på oss, men ändå.
 
Nu står valet mellan tidig sänggång eller om man ska se vad som börjar på tv kl 21. Svårt att komma i säng vid 21-snåret när det är sommar, men ack så skönt när det väl blir av. Åtminstone dagen efter. Utvilad och pigg. Det känns ganska lockande att känna sig så imorgon...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0