15V05

Tisdag. Champions League tisdag. Juventus - Real Madrid. Även en kaffeväderstisdag, det vill säga regn och rusk. Åtminstone vid fikadags.
 
Nu ikväll ett rejält ösregn, åska och blixtar. Fick inte helt oväntat problem med vattenavrinningen från vägen efter vårens hyvling. Så imorgon ska vi ut med spade och raka för att justera tillbaka väglutningen. Så får jag fundera vidare på den slutgiltiga lösningen. Kanske kommer på en bra, billig, provisorisk lösning innan VA är gjort här. Man vet ju inte hur eller var de vill gräva sen.
 
Igår uttalade sig OECD som skolan och PISA reultat och allt möjligt. Idag har diverse debattörer lika många åsikter om skolan som de är i antal. Alla har vi den egentliga lösningen. Kanske är det vad som är problemet? Jag har väl också mina åsikter, även om jag kanske är för dåligt insatt egentligen.
 
Hässleholmsförsöket. Vad tycker vi om det. Vi tycker såklart inte om människor som fuskar och luras och försöker sno till sig pengar de inte har rätt till. Om jag varit Hässleholm, vilket är omöjligt, så hade jag nog ändå inte varit helt nöjd med att de använt mitt namn. Vem äger egentligen rätten till ortsnamnen?
 
Nu lugnt här ute, andra halvlek igång i fotbollen. Den vill jag inte missa, så vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0