15V13

Har så svårt att fatta pennan (tangenterna) när våren och sommaren kommer. Om jag skulle skrvit en bok hade jag nog samlat idéer hela sommaren. Gjort små enkla saker, tankekartor m.m, börjat skriva när hösten kommit, typ september. När lugnet börjar lägga sig. Sen skulle jag, om det boken kommit så långt, bokat en resa, åkt iväg i två veckor och slutfört boken. Detta då i mars. Innan nästa vår kommer och distraherar. Om det nu är det våren gör, den tar i alla fall min tid framför datorn.
 
Har idag hämtat hem lite av det virke som ska utgöra vår lilla altan på framsidan. Tänk att det redan är mitten på maj, jag som tänkte att altanen skulle vara klar i början av maj. Så kan det gå. Ska försöka ta lite bilder under tiden och lägga ut på bloggen så ni får se hur det blir.
 
Annars idag, skiftande väder. Skurar, lite sol, mer skurar och lite mer skurar. Såklart en skur när jag var ute och gick med vagnen, blött i marken.
 
Vi hade kalas här i helgen förr mig och min tvillingssyster. Längesen vi firade ihop nu, men i år bestämde vi oss för att göra det igen. Tog då bara "min" familj, det vill säga föräldrar och syskon. Imorgon firar jag med andra släktsidan. Paket så här långt: kläder, bok, ogräsupptagare m.m. Bra paket alltihop.
 

Läste en ganska vettig ledare på Aftonbladet idag, angående hur många föräldrar sprider bilder på sina barn via sociala medier och hur barnen kan uppleva detta. Kan inte länka härifrån, men ska försöka återkomma i ämnet imorgon.

Imorgon är det för övrigt fortsättning på hockey VM, Sverige-Ryssland. Mitt i maj. Är det konstigt att trötta NHL spelare tackar nej?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0