15V23

Det tog mig en vecka att knåpa ihop detta inlägg. Så lite är gammalt, lite är nytt. Men trots allt ett ganska effektivt sätt att få ihop en vecka, då jag är allergisk mot för korta inlägg.
 
Partiledardebbatten i förra veckan, eller var det förr-förra. hur många hade koll på att Miljöpartiets Åsa Romson var vår vice statsminister? Hur många känner sig bekväma med detta efter partiledardebatten. Möjligtvis miljöpartister. Men även de verkar tveksamma. Tvingades pudla både en och två gånger. 
 
I lördags kväll en igelkott i trädgården. Välkommen. Ikväll syntes en igen, samma? Välkommen igen i så fall.
 
Altanbygget har nu kommit så låmgt att det bara är att mata på med trallen. Det tar alltid lite längre tid än man tänker sig. Vinklar som trilskas lite. Ni ska få se bilder.
 
Läste om hur de första fallen av mässling nu kommit till Skåne. En kommentar som jag läste till denna artikeln: "Varför inte låta smittade som låtit bli att vaccinera sig få bekosta vården själva". Ja, why not? Samtidigt måste vi då kunna erbjuda även idag icke vaccinerade detta skydd, så får man välja. Men det görs kanske redan?
 
Och den där artikeln som jag berättade omn i förra inlägget, ni hittar den här. Försökte hitta Kamratpostens undersökning, men lyckades inte. Får göra en bättre koll sen. I vilket fall, det är ganska sällan jag lägger ut bilder här på min dotter. Och det är just för att internet är internet. Och för att hon ska få välja. Jag har kikat i blondinbellas blogg ibland och hon har bild på sina barn ganska flitigt, dock aldrig (?) sp man ser ansikte, utan mer från sida eller bakifrån. Ett alternativ som nog skulle fungera för mig. Men jag är ju inte ens flitig med att läga upp bilder på mig själv, så varför outa andra då?
 
Tänk om man kunde spela gitarr sådär riktigt bra.Eller piano för den delen. Eller allra helst båda, svårt samtidigt såklart. Gitarren under sommarn, piano höst och vinter. Varför hade jag aldrig en tanke på musikskola när jag var ung? (yngre) 
 
Läste ni om att det nu finns ett alvarligt förslag på att låta singelkvinnor få inseminera? Är det verkligen en mänsklig rättighet att få ha barn? Eller är det en rättighet för barn att få ha två föräldrar? Visst händer det att föräldrar skiljer sig, eller en förälder dör eller av annan anledning inte finns med i bilden under uppväxt. Men då finns det trots allt en pappa, han är inte bortvald. Jag tror säkert dessa singelkvinnor längtar efter barn något oerhört, och i många fall är utomordentliga föräldrar. Kanske skulle vi kunna låta dem få adoptera? Och då tänker jag inte från andra länder, utan svenska barn. För visst finns det behovet, även om det inte är "tillåtet" idag. Tycker ocksåp det är konstigt att ett parti som Folkpartiet, som vill inför en tredje pappamånad, kan stödja detta. Plötsligt är visst den där jämställdheten inte så viktig? Eller fyller lagda förslag en annan funktion ur politisk aspekt? Jag har inte hört alla argument som är för detta förslag, men jag kan i vilket fall komma på fler förslag som är emot än de jag skrivit. Är det för att jag är en gift man? Tror faktiskt inte det.
 
Schlagern ikväll. Hur ska det gå för Måns. Återstår att se. Själv tror jag på en bra placering, men inte vinst. Detta mest baserat på hur media har skruvat upp förväntningarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0