15XI02

Färska statistik visar att det skjuts alldeles för mycket i detta land, och fler dör av skottskador i Malmö än det betydligt större Köpenhamn. Överhuvudtaget dör det fler här av skottskador än hos våra nordiska grannländer. Känner jag mig rädd? Nej, faktiskt inte. Men jag kan känna en sorg,och bitvis uppgivenhet, över vad som sker. Att det inte görs mer för att stävja denna typ av våld. 

Det händer överhuvudtaget mycket negativt i detta land man kan förvånas över. Att det får gå till så. Men samtidigt, också mycket gott att glädjas över. Som han sjunger, herr Lundell: "det är folket som bygger landet". Vilket land vill vi bygga?  

Imorgon, retur för Malmö i Champions league. Vinst och vidare europaspel är säkrat. Oavgjort borde väl också kunna räcka om jag inte har fel för mig? 

Läser lite nu, i princip inget alls. Borde göra. Alla borde ha en bok att få försvinna in i i höstmörkret. Jag har några som väntar. Får se vilken det blir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0