15X12

Vart tar tiden vägen? Har åter hamnat i vanan att sitta framför tv:n i soffan på kvällarna. Ingen blogg, ingen bok. Inte mycket alls egentligen. Men tiden stannar inte upp och mycket har hänt sen sist.

Henning Mankell död. Oväntat men ändå väntat. Sjukdom, men inte ens 70 fyllda. Det var han som fick mig att börja läsa en gång i tiden, som fick mig att tycka att deckare var bra böcker. Av alla mina lästa böcker utgör han nog några betydande procent. Ska kolla upp hur många.

Hösten börjar komma. Kalla nätter nu, friska dagar. Vackert här i Skåne. Morgnarna är mörka och mörkare blir dem, dagarna också. Men så länge dagarna är ljusa går det an.

Tillbringade  förra helgen i Milano, Italien. En mycket trevlig vistelse tillsammans med mina kolleger. Zlatans stad, eller åtminstone lag. Milan. Men vad gillar han med denna stad egentligen? Utkanten känns knappt bebodd, men centrum fint och lyxigt med den gigantiska katedralen. Var där inne för många år sen, hoppade över det denna gång.

Borta bra men hemma bäst, det känner man inte minst när man har barn som väntar på en. Har det någon gång innan gjort så ont att pussa en sovande människa hejdå? Nix. 

Har börjat hälla solrosfrö i holken, den gamla. Ny större ska införskaffas. Tom på 4-5 dagar.  När snön fallit räcker den max 2 dagar, annars ett mycket bra och uppskattat bord.

Jag ser detta som del 1 i vad som hänt sen sist, del 2 senare i veckan. Nu tar jag tidig sänggång. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0