15IX07

Ny vecka, nya tag. Jag har känt mig lite seg i kroppen på senare tid så därför det inte blivit så mycket bloggande, och inte så mycket annat heller för den delen. Någon form av huvudvärk, som mest suttit i en punkt över vänster öga, har fått mig till att gå till jobbet, göra mitt jobb, och sen hem och försöka ta det lugnt. Och att ta det lugnt hemma är inte helt lätt alltid, men nu börjar åtminstonde jag och stora dottern få till en ganska bra rutin när det gäller nattning. Tänk att innan lillsyster kom så skulle tvunget mamma natta, nu när hon har lillasyster att ta hand om så är det som den stora dottern inser detta och accepterar mig rakt av.Det är vi tacksamma för.
 
En anledning till den där huvudvärken skulle kunna vara sömnbrist. Men jag tycker jag får sova bra trots allt, nästan åtta timmar, men mitt sömnbehov är ibland större än så. Och det blir inte alltid åtta sammanhängande timmar på en natt. Men lite tog jag igen (vilket det sägs att man inte kan) i lördags då jag sov middag mellan tolv och fyra. Så kan det gå när man inte ställer klockan.
 
Ni bryr er säkert inte nämvärt om ovanstående, men så mycket roligare saker har jag inte att skriva om. Helgen var som sagt återhämtning och det mest ansträngande var gårdagens gräsklippning. Blött var gräset men det var tvunget att klippas. Nöden har ingen lag sägs det ju.
 
Snart kallare tider här. Ska försöka få tag i ett nytt fågelbord, ett på pinne. Detta ska stå vid vår nya altan, där vi kan se det bra från vardagsrummet samtidigt som jag hopaps fåglarna känner sig trygga med tätt buskage/träd nära. Men var hittar man sådana bord? Får gå på jakt på nätet.
 
Kontoret här hemma har också fått en ommöblering. Inga drastiska saker men istället för att ha skrivbordet så man tittat rakt in i väggen så är det nu utsikt genom fönsret. Tror det kan bli bra och hoppas kunna använda det mer som det är tänkt. Ett rum att arbeta/ sitta vid datorn vid samt kunna gå undan i fåtöljen och läsa en bok eller bara ta det lugnt. Som någon liten variant av bibliotek/cigarr-rum. Men utan cigarr och med lite för lite böcker för att kallas bibliotek.
 
Omvärldsanalysen lämnar vi till annan dag, när mitt huvud är mer med. Nu ska jag bänka mig framför något /dåligt/ tv-program. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0