15IX20

Ännu en vecka av detta året är förbi, ännu en vecka av livet. Men en bra sådan. Mycket att göra på jobbet nu, vilket gjort att det blivit tidiga morgnar med bilen, jag har en paus från tågen nu. Hur som, de där morgnarna i bilen är stundtals underbara, varierande. 

I måndags, himlen fantastiskt färgad av soluppgång och Ringsjön som återspeglade detta ljus. Onsdag, becksvart och regnigt. Men då framträder istället baklyktorna på bilarna tydligare. Som i backen upp mot Lund efter Gårdstånga, där rusar bilarna fram likt blodet i våra vener. 

Thåström i bilen, skebokvarns-plattan. Nånstans där vände han för mig.

Barnen förkylda lagom till helgen. Skulle varit på dop igår, fick ställa in. Sexårskalas idag, jag och stora dottern gick dit men hon var nog inte helt i form. Men tårtan gick hem!

Vill städa ur här hemma. Få ordning. Göra om och förnya. När ska det hinnas med? Ska se efter vad nya garderober till sovrummet kan kosta. Så är ett rum klart. 

Nu laddar vi för att gå ut hårt i kommande vecka för att kunna ta det lugnare mot slutet. Läste förresten att det är äppelmarknad i kivik till helgen för den intresserade. Själv planerar jag besöka kusten på andra sidan Skåne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0