16I03

Jag inledde 2016 med att spendera delar av dagen i soffan, och inte var det bakfylla. Inte en droppe alkohol intogs under nyårsafton, men min nackspärr gjorde att jag knappt kom ur säng på nyårsdagen. Idag är det något bättre men en bit kvar till återställd.

Vad för annars 2016 med sig förutom nya skatter, lagar mm? Jo, snö! Stilla fint snöfall under gårdagen här som väderinstituten missat. Precis lagom mängd för min smak ( grässtråna sticker upp)

Rikligt med fåglar vid fågelbordet. Blåmes, talgoxe har vi mycket av men imorse såg jag minst sex stycken domherrar samtidigt. Samtliga honor vilket var lite synd då jag tycker hanarna är finast. Nötskrika såg jag igår. Koltrast syns också. Övervintrar denna i Sverige? Varför är då koktrastens läte så förknippat med vårens ankomst? Är det då den låter mest? Parningsläte? Får kolla upp på google.

En vecka till ledigt innan det är dags att få igång maskineriet igen. Trillat troligtvis in mail under veckan så man har lite att ta tag i, man vill ju inte vara sysslolös.

Bild från gårdagens promenad med vagnen, skymtar ni snön som börjat lägga sig?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0