16III06

Vaknade upp till snöblandat regn, gråa tunga trista dunkla moln som fick det att kännas som mer november än mars. Från frukostbordet såg jag tre nötskrikor vid fågelbordet, ute efter talgbollarna. Senare under dagen en domherrehona. Såg en, vad jag tror va, blåmes i fågelholken på eken. Bestämmer de bo såhär tidigt eller sökte den bara väderskydd? Får hålla utkik.

Blev en spontantur till Jula i Kristianstad under förmiddagen. Jag och äldsta dottern följde med som sällskap när J frågade. Hade inget på inköpslistan men äldsta dottern ville ha ett bollhav. Efter några om och några men lyckades jag byta ut det mot några suddgummi istället...



Igår hade vi mini-kalas för frun. Föräldrar och svärföräldrar gästade. Ambitionen är trädgårdsfest vid varmare väder.

Noterade att Springsteen ska göra em tredje spelning i Sverige under sommaren, biljettsläpp imorrn. Känns lockande, men svårt att få till det praktiskt med barnen. 

Ikväll har snön lagt sig vit här. En del inom mig känner: "önödigt!", en annan del känner: "vi är i mars, snödropparna är komna, våren är på väg. Njut av det vackra kanske är det denna vinterns sista snö". Så jag sänker hastigheten på bilen på väg till jobb imorgon och njuter istället. Njuter av att det snart är vår, att vackra maj inte är långt borta och drömmer mig kanske bort till något varmare ställe där endast shorts räcker som klädesplagg. Snart nog är vi där...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0